HTML

Ciprusi utazás

2 hetes "török" ciprusi utazásunk történetét szeretnénk megosztani ismerőseinkkel.

Friss topikok

Linkblog

2011.08.21. 05:44 H.Viki

10. nap (szombat)

Utolsó előtti napunkat egy nagy kirándulással töltöttük. Autóba szálltunk, és ismét az északi partot céloztuk meg. Girne város egy kicsit más jellegű, mint Famaguszta. Egyéretelműen turistákra épít, emiatt sokkal rendezettebb, tisztább, bájosabb és persze forgalmasabb is.

Fő látványossága egy vár, ami teljesen épen megmaradt.

Ebben a várban Ciprus összes, valaha uralkodott nemzete otthagyta kéznyomát. Jópár különböző kultúra stílusa ötvöződik itt. (Bizánciak, luzitánok, velenceiek, oszmán törökök, angolok.) Ugyanez elmondható magáról a városról is.

A kép Girne kikötője, ami - nem meglepő módon - velencei stílusú. A házak még a velencei uralom idején épültek.

A várban mindenki talált magának olyan érdekességet, szépséget, ami feledhetetlenné tette ezt a látogatást.

Először a várfalon sétáltunk végig. A lövészállások tökéletes helynek bizonyultak egy kis bújócskázáshoz.

A bástyákból pedig pazar kilátás nyílt.

Andris már többször benyújtotta igényét múzeumlátogatásra, de olyanra, "aminek van teteje". Ebben a várban is bőven volt múzeum. Sőt, szinte csak abból állt. Egészen az őskortól mutatta be a  környék és a vár életét. Bálintot a tengerfenéken talált hajóroncs kápráztatta el. A hajó eredeti darabjait egy hűtőkamrában tárolják, és megtekinthető volt.

Andrist pedig természetesen a rettentő mennyiségű katona, fegyver.

Gergőt a vár látványa, és ez a pálmafa, ami a semmiből nőtt a várfalra.

Engem pedig a különleges növények.

A vár körbenézése után még lementünk a kikötőbe, ahol egy nagyon impozáns hajóval találtkoztunk. Andirs végre egy igazi "kalózhajót" is láthatott.

Ebédelni egy helyi önkiszolgáló étterembe  mentünk, ahol helyi pizzát ettünk. Semmi köze nincs a pizzához, Csak a tésztája és a formája utalt erre, de ettől még nagyon ízlett.

Nagy vágyam volt, hogy egyszer megkóstolhassak egy "igazi" chees cake-et. Hmmmm.

A kocsihoz visszasétálva tettünk még egy jó nagy kört a városban. Az utcák annyira szűkek, mint Velencében, így csak egyirányú közlekedésre alkalmasak (vagy nem alkalmasak). A boltok persze itt is egymást érték.

Az kocsinál még magunkhoz vettünk némi gyümölcsöt. Bálint közben a mellettünk álló busz ment megcsodálni. mikor már egy ideje nem jött vissza, utánanéztem, hova tűnt.

Összehavérkodott a csomagtérben hűsölő sofőrökkel. Talán törökök voltak. Kérdezgették, annyit sikerült megbeszélniük, hogy "Madzsarisztán"-ból érkezett. Andris is csatlakozott a jókedvű társasághoz.

Hazafelé tartva, a kirándulás élményeitől megfáradva nem sejtettük, hogy vár még ránk egy kis izgalom. Kb. 15-20 km-re Famagusztától defektet kaptunk. Azt hittük, a pótkerék előbányászása az alvázról és a stabilan felrakott dísztárcsa lefeszítése volt a legnehezebb. De nem. A csavarok kifogtak rajtunk.

Gergő mobilja húzott ki minket a helyzetből. Béla telefonált, és egy fél óra múlva meg is érkezett a segítség. A srác nagyon kedves volt. Bálinton látta, hogy mennyire szeretne ő is résztvenni a szerelésben. Odahívta, és felajánlotta neki, hogy nyomhatja a gombot és ő kicsavarozhatja a kereket.

Azt a boldogságot!!! Annyira összejöttek, hogy a végén hívta a srác, hogy elviszi az autójával, gondolom segédnek, de ezt nem értettük, mint ahogy mást sem. Naná, hogy ment (volna). Azért a végén még lepacsiztak, és mindenki elégedetten ült vissza az autóba.

Az aznapi események ellenére még egy búcsú go parti belefért.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.